5 tips voor het opdoen van inspiratie voor nieuwe content
Je kent het vast wel; ineens is het weer drie weken geleden sinds je laatste blog, mail of bericht op sociale media naar je klanten is verstuurd, en nu moet je als de bliksem van je laten horen. Continu moeten verzinnen wat je nu weer eens moet posten, maakt online marketing voor makelaars praktisch onmogelijk. Je hebt het immers al druk genoeg. Om te voorkomen dat je iedere keer weer opnieuw het wiel moet uitvinden, hebben wij een blog geschreven met 5 praktische tips over het opdoen van inspiratie.
Plan tijd in om te schrijven.
Wij begrijpen heel goed dat je geen tijd hebt om elke week opnieuw tijd te maken voor content. Plan daarom standaard één moment per maand waarin je je in de content voor jouw makelaarskantoor verdiept en zoveel mogelijk klaarzet. Schrijf alvast een aantal posts voor social media waarin je mensen doorlinkt naar de website, waarin je inhaakt op speciale dagen of waar je recente transacties highlight. Op deze manier kun je al je mogelijke ideeën voor de maand verzamelen, ben je 'dedicated' met je online marketing bezig en zal je zien dat je op een gegeven moment 'toeleeft' naar het moment om de berichten klaar te zetten. De rest van je maand ben je gewoon lekker bezig met makelen.
Bezoek websites van concullega’s
Een goede manier om inspiratie op te doen is het bekijken van websites van andere makelaars. Voor makelaars is het niet nodig om het wiel opnieuw uit te vinden. Er zijn namelijk nationaal en internationaal tal van kantoren die bruikbare content hebben welke jij als inspiratie kunt gebruiken. Zorg er alleen wel voor dat je hier je eigen draai aan geeft zodat je geen plagiaat pleegt. Iedereen werkt hard voor zijn eigen content en je kan er een fikse boete voor krijgen.
Maak gebruik van sociale media kanalen
Sociale media kanalen zijn niet meer weg te denken uit de vastgoedmarketing. Steeds meer kantoren gebruiken sociale media kanalen voor hun marketingmix. Neem een keer een kijkje op Linkedin of Facebook, en dan vooral naar actuele onderwerpen waar jij als makelaar goed op kunt inhaken. Misschien komt er wel iets voorbij wat jou goed kan helpen bij een volgende blog.
Praat met mensen (collega’s, familie, vrienden)
Praat met de mensen om je heen. Zaken uit de makelaarswereld die voor jou heel normaal zijn, kunnen voor anderen een volledig raadsel zijn. Denk bijvoorbeeld aan vaak voorkomende vragen die klanten stellen of onderwerpen die vaak de revue passeren wanneer je op een familie verjaardag bent. Deze vraag kun jij beantwoorden in je volgende blog, social media post of zelfs in een vlog. Verder ga het gesprek aan met een collega en kom erachter wat zij gedurende een werkdag meemaken en waar ze tegenaan lopen. Wellicht komt hier wel een goed onderwerp uit voor een blog.
Bezoek nieuwe plekken om te werken
Geen inspiratie meer op kantoor en zit je al de hele dag naar een blanco pagina te staren? Verhuis dan eens naar een gezellig koffietentje of een co-working space. Op een nieuwe plek werken, is bewezen effectief voor het opdoen van inspiratie. Blijven hangen op een Open Huis kan hier ook heel goed voor zijn. Nieuwe plekken geven nieuwe inzichten.
Wanneer je continu relevante content wil maken, is het belangrijk dat je genoeg inspiratie hebt. Deze tips zijn er om jou een stukje op gang te helpen. Loop je met deze tips nog steeds tegen een spreekwoordelijke muur of zit je nog steeds in je writers block? Geen tijd of zin om content creëren voor je website of socials? Ons team van marketeers spatten zowat uit elkaar van de inspiratie, en zij kunnen jou gerust helpen met nieuwe blogs, social posts of landingspagina's. Neem contact op met een van onze content marketeers voor een gesprek tijdens een lekker kopje koffie.