We krijgen regelmatig de vraag: “Mijn website is een paar jaar oud, is het serieus nodig om nu al een nieuwe website te laten bouwen?” Een website voor makelaars kan zeker een aantal jaar mee, maar er zijn een aantal aspecten in de vliegensvlugge online wereld die in rap tempo vernieuwen. Eens in de zoveel tijd is het dus helemaal geen slecht idee om kritisch te kijken of de website nog wel écht het digitale visitekaartje van jouw kantoor is. In deze blog geven we je 5 checkpoints waarmee je de website een kleine, maar effectieve boost kunt geven.
Forever young, I want to be forever young
De tijd is voor niemand aardig… Hoe graag we het ook willen, we zien er niet meer zo uit als 5, 10 of 15 jaar geleden. Bezoekers komen op jouw website en willen daar graag kennismaken met de makelaar of binnendienstmedewerker die voor hen aan de slag gaat, en niet met diens jongere broer of zus. Vraag een professionele fotograaf mooie nieuwe teamfoto’s te laten maken. Neem gelijk wat nieuwe foto’s van de omgeving mee. Met eigen, originele fotografie op je website maak je een betrouwbare en persoonlijke indruk op je bezoeker. Die stockfoto van dat lachende koppel met die verhuisdozen kennen ze inmiddels wel.
De koppelingen met jouw CRM
Websites worden steeds interactiever en we laten de technologie voor onze klanten werken. Steeds vernieuwende koppelingen met voor makelaars welbekende systemen zoals Realworks of Pararius helpen daarbij. De laatste update die we hebben uitgevoerd met Realworks maakt het bijvoorbeeld mogelijk om bezoekers van je website direct hun zoekopdracht te starten. Zij vullen hun woonwensen in op de website en de zoekopdrachten worden direct in Realworks opgenomen. Vanaf dat moment ontvangen zoekers automatisch mails van nieuwe aanmeldingen. Dat scheelt onze makelaars een boel werk!
Teksten en vindbaarheid
We hebben al een aantal keer de hint laten vallen, maar een moderne website ziet er niet alleen visueel aantrekkelijk uit, je zet ook grote stappen naar uitstekende vindbaarheid. Zoekmachines die een website indexeren kijken naar hoe up-to-date een website is en naar hoe makkelijk een bezoeker over de website kan navigeren. Onderneemt deze bezoeker acties of verlaat hij direct de website omdat deze niet goed werkt of irrelevante informatie toont? Door met enige regelmatig nieuwe teksten toe te voegen, ding je mee naar de eerste plek in de zoekresultaten van Google.
De technologie achter de schermen
Een oude website kan er nog prima uitzien en de nodige leads binnenhalen als het moet, maar er schuilt veel meer potentie in een vernieuwde website. Door de website te upgraden naar de nieuwste standaard in technologie, zorg je ervoor dat deze snel en functioneel blijft. Je werkt daarmee niet alleen aan de gebruiksvriendelijkheid, maar verbetert waarschijnlijk ook je score voor zoekmachines. Uiteindelijk werk je dus aan de algehele vindbaarheid van de website.
Je merk evolueert
Waar je 5 tot 10 jaar geleden misschien nog alleen op kantoor zat, heb je nu een representatief team van toppers die onder jouw merknaam klanten van dienst zijn. Staan zij op je website? Beschrijven je diensten pagina's nog exact wat je je klanten biedt, of zijn de mogelijkheden inmiddels ruimschoots uitgebreid? We kunnen het niet vaak genoeg zeggen; de website is het visitekaartje voor bezoekers en potentiële nieuwe klanten. Zorg ervoor dat zij ook het juiste gevoel overhouden aan een bezoekje aan jouw website.
Twijfel je of jouw website al toe is aan een update? Neem vrijblijvend contact met ons op. We bespreken de huidige website in detail en kijken naar jullie wensen, vereisten en het bijbehorende budget van het kantoor. Waarschijnlijk is de ingreep niet eens zo heftig als je nu denkt, maar maakt het precies het verschil om jouw kantoor nóg succesvoller te maken.