Je blijven onderscheiden van de concurrentie en steeds maar top-of-mind zijn bij je klanten… Nieuwe opdrachten binnenhalen voor verkoop-, verhuur- of taxatie opdrachten is misschien wel het grootste hoofdpijndossier voor makelaars. Geregeld horen we van klanten dat het voelt als een dagtaak. In deze blog geven we je daarom 5 tips om meer leads binnen te halen met de middelen waar je hoogstwaarschijnlijk al over beschikt… Je moet ze alleen nog even slim inzetten.
Een goed navigeerbare website
Een nieuwe, moderne website doet minimaal de helft van het werk bij leadgeneratie voor makelaars. We durven er donder op te zeggen dat dat bericht op social media, die flyer bij de post en die borden langs de weg allemaal doorverwijzen naar de website. Een website die er uitnodigend uitziet, responsive werkt op alle apparaten en die goed vindbaar is zodat potentiële klanten je altijd kunnen vinden… Need we say more?
Conversie optimalisatie
Even terug naar die post op social media en die borden langs de weg. Als een potentiële klant je website dan eenmaal gevonden heeft, dan wil je toch ook dat ze daadwerkelijk een actie uitvoeren. Om het bezoekers zo makkelijk mogelijk te maken, maak je gebruik van pagina’s die specifiek gericht zijn op het onderwerp (landingspagina’s) en korte uitnodigende contactformulieren. Bovenop dat een website technisch dus goed in elkaar moet zitten, moet deze dus ook zo zijn ingericht dat bezoekers gemakkelijk en snel een lead kunnen worden. Conversie optimalisatie noemen we dat.
Gebruik een leadgeneratie tool
Er bestaan verschillende simpele (en meer complexe) tools om op een eenvoudige en laagdrempelige manier leads binnen te halen. Website bezoekers zijn dol op gratis en vrijblijvende informatie, en daar speel je met een tool als de WoningWaardeTest of Verhuurcheck makkelijk op in. Je geeft de bezoeker vrijblijvende, waardevolle informatie over hun woning, en jij krijgt de contactgegevens: win-win.
Start een pakkende campagne
Vaak hebben kantoren alle middelen al in huis voor leadgeneratie, maar zijn ze zich niet bewust van de potentie die schuilt in het actief combineren van bijvoorbeeld de website, een tool en een social media kanaal. Met andere woorden: het inzetten van bovenstaande middelen voor een leuke, pakkende online marketing campagne om nieuwe leads binnen te slepen. Haal alle kanalen uit de kast, zet ze strategisch in binnenhengelen maar!
Heb een antwoord klaar (en dan bedoelen we een standaard antwoord)
Wanneer bezoekers dan eindelijk hun contactgegevens achterlaten, is het natuurlijk niet de bedoeling dat ze vervolgens dagen moeten wachten tot ze iets van je horen. Stroomlijn het contact met deze leads door middel van een automatische bedankmail. Zo heeft de potentiële klant bevestiging dat ze geholpen worden, en ben je niet al je tijd kwijt aan het verwerken van aanvragen, en kun je aan de slag om die nieuwe opdracht voor verkoop, verhuur of taxatie binnen te halen.
Zie je door de leads het bos niet meer?
Klinkt het effectief binnenhalen van nieuwe leads je goed in de oren, maar lijkt het proces vooral op een héél-ver-van-mijn-bed show? OGonline werkt al jaren aan de nieuwste tools, media en middelen zodat makelaarskantoren zich online kunnen onderscheiden. Wij weten dus ook precies welke combinatie voor jouw kantoor de meeste resultaten oplevert. We nemen al het werk uit handen en houden het overzicht. Het enige wat jij ziet gebeuren, is de contactformulieren die binnenkomen in de mail. Wil je meer informatie of vrijblijvend kennismaken? Neem contact met ons op of vraag direct een offerte aan, dan bespreken we binnenkort de mogelijkheden.