En nee, je mag écht het woningaanbod niet promoten.
Hoewel LinkedIn nog steeds een underdog rol heeft naast de grote social sterren als Facebook en Instagram, ontdekken meer professionals de mogelijkheden op dit platform. LinkedIn heeft namelijk een compleet andere insteek dan de overwegend ‘sociale’ doelen van de overige kanalen. Met een goed uitgevoerde strategie op dit platform bouw je gestaag aan een professioneel netwerk van klanten, collega’s, opdrachtgevers en andere partijen uit mogelijk relevante hoeken. Zo’n netwerk kan je uiteindelijk nieuwe leads of samenwerkingen opleveren voor jouw kantoor. In deze blog geven we je 5 tips hoe je jouw makelaardij professioneel neerzet op LinkedIn.
-
Creëer een volledig profiel
Nog niet actief op LinkedIn? Maak een persoonlijk profiel aan. Alleen al het hebben van een volledig profiel verhoogt je online zichtbaarheid en maakt het gemakkelijker voor potentiële klanten en partners om jou als professional, en het makelaarskantoor, te kunnen vinden. Zodra je je hebt aangemeld, begin je met het opbouwen van een netwerk van bekenden, collega’s en andere professionals in de markt. -
Highlight het bedrijf op je eigen profiel
Zorg ervoor dat je profiel zo volledig mogelijk is ingevuld. Vergeet onder het onderdeel ‘ervaring’ vooral niet je makelaarskantoor te benoemen met de bedrijfsnaam, contactgegevens, een link naar de website. Denk bijvoorbeeld ook aan specialisaties, onderscheidingen, lidmaatschappen en projecten. -
Creëer een professionele bedrijfspagina
Als je een netwerk hebt opgebouwd, kun je beginnen met een LinkedIn bedrijfspagina voor het makelaarskantoor. Vul deze zo volledig mogelijk met stukken omschrijvingen en teksten met relevante zoekwoorden. Nodig vervolgens je netwerk van je persoonlijke profiel uit om de pagina te volgen. -
Vraag om beoordelingen, foto’s en ervaringen
Niets is zo betrouwbaar als posts en ervaringen van échte klanten en partners. Vraag om een beoordeling na een succesvolle verkoop of aankoop en deel deze op LinkedIn. Ook kun je op LinkedIn je netwerk vragen om aanbevelingen. -
Post regelmatig, en reageer
Post regelmatig updates en foto’s. Denk bijvoorbeeld aan korte updates, relevante nieuwsberichten en bijzondere dagen op kantoor. Wees niet bang om een dosis humor en persoonlijkheid toe te voegen en zorg voor afwisseling. Op LinkedIn voldoet 2 á 3 posts meer maand om goed zichtbaar te worden bij je netwerk.