Iedereen heeft tegenwoordig een ander schema. Een verpleegster in een nachtdienst kan om vijf uur 's ochtends naar huizen kijken terwijl ouders met jonge kinderen om tien uur' s avonds even downtime hebben om hun open-huizen-route in te plannen. Deze tijden vallen behoorlijk buiten de gemiddelde openingstijden, maar je wilt ook deze mensen graag van dienst zijn. De grote vraag is hier: hoe help je geïnteresseerde klanten wanneer je zelf niet 24 uur per dag wakker en online kunt blijven? In deze blog vertellen we je hoe de chatbot voor makelaars werkt en hoe deze gaat bijdragen aan het succes van jouw makelaardij.
“Wat kan ik voor je doen?”
Een chatbot voor makelaars werkt anders dan een chatbot gericht op klantenservice. Bij zo’n bot moet de bezoeker een vraag stellen, waarna de bot het antwoord probeert te ‘raden’ aan de hand van bepaalde woorden in de vraag. Vaak zijn deze bots minder effectief dan ze op het eerste gezicht lijken. Een chatbot voor makelaars stelt de websitebezoekers proactief een aantal meerkeuzevragen om erachter te komen waar deze potentiële klant naar op zoek is om deze bezoeker vervolgens te begeleiden naar de juiste info of medewerker op kantoor.
Altijd bereikbaar
Het beste van chatbots is dat ze een geautomatiseerde, kosteneffectieve manier bieden om met je websitebezoekers te communiceren op een meer directe en persoonlijkere manier. Het is namelijk net of een medewerker een simpel WhatsApp berichtje stuurt, in plaats van een standaard contactformulier. Zo is je makelaarskantoor virtueel 24/7 bereikbaar voor potentiële klanten.
Leads verzamelen
Stel dat een bezoeker al geruime tijd door je woningaanbod bladert, dan is het aannemelijk dat deze persoon zijn droomhuis niet heeft kunnen vinden. De chatbot kan deze bezoeker vervolgens wijzen op de inschrijfpagina voor een zoekopdracht. Zo verhoog je de kans dat een bezoeker zijn contactgegevens achterlaat en een lead wordt. Deze klant had je zonder de chatbot niet aan kunnen spreken en was je een mogelijke lead verloren.
Werken in het vastgoed betekent dat zowel de makelaar als de klanten regelmatig buiten een standaard 9-5 in de weer zijn. Daarom is het gebruik van een chatbot uitermate geschikt voor een makelaarskantoor. Met een chatbot op je website kun je de hele dag het gesprek gaande houden, ook op de momenten dat je zelf niet direct beschikbaar bent. Ben je benieuwd wat een chatbot voor jouw makelaardij kan betekenen? Neem snel contact met ons op, of vraag onze chatbot of wij contact met je op willen nemen!😉