Storytelling, klantbinding en het verzamelen van leads. Allemaal doelen die niet kunnen ontbreken als je praat over een complete website. Wat gratis tools voor eindgebruikers zo waardevol maakt, is dat je ze voor alle drie de doelen kunt inzetten. Wij zijn fan van het gebruiken van tools, omdat het een laagdrempelige manier is om met je website nieuwe opdrachten te genereren. Je laat jouw website voor jou werken.
Zonnewijzer voor een betere storytelling
De ligging van de tuin is voor veel potentiële kopers een belangrijke factor om een woning te bezichtigen en uiteindelijk zelfs te kopen. De zonnestand tijdens de bezichtiging van een woning werkt niet altijd in het voordeel. Het kan bijvoorbeeld regenachtig zijn of gewoon de verkeerde tijd van het jaar. Wat doet de zonnewijzer om bovenstaande nadelen weg te werken? Deze tool wordt bij iedere woning op de website automatisch ingeladen en maakt het mogelijk om op iedere gewenste datum en tijd van het jaar de zonnestand te bekijken. Dit geldt niet alleen voor woningen met een tuin, maar ook voor een appartementencomplex of flatgebouw.
De Zonnewijzer draagt bij aan een betere storytelling op je website. Het zorgt voor samenhang tussen de beschrijving en de voorkeur van website bezoekers om dingen 'met hun eigen ogen te kunnen bekijken'.
Chatbot
In het verleden hebben wij het voordeel van de chatbot al eens uitgelegd. Deze tool helpt de bezoeker om snel de juiste informatie of personen te vinden op de website. Het zorgt ervoor dat de drempel om contact op te nemen laag blijft en het is een eenvoudige vorm van service die je als makelaar kunt bieden. Het voordeel voor de eindgebruiker is dat de weg gewezen wordt, het voordeel daarvan is dat het je leads oplevert. Daarnaast is de chatbot elk moment van de dag beschikbaar, zo verlaten bezoekers je website niet omdat ze geen antwoord hebben gevonden. Wij hebben eerder al een blog geschreven “waarom de chatbot onze medewerker van de maand is”.
Woningwaardetest voor meer leads
Ben je als makelaar op zoek naar nieuwe opdrachten? Dan is de Woningwaardetest perfect om mee te starten. In ruil voor hun gegevens krijgen bezoekers binnen een paar minuten de kans om hun woning op waarde te laten schatten. Wanneer een bezoeker de geschatte woningwaarde in zijn mail krijgt, krijg jij als makelaar ook een uitdraai van de aanvraag. Zo kun je zien wat de woningwaardetest geadviseerd heeft, en weet je waar de bezoeker het over heeft als hij je benadert voor meer informatie. Je kunt de bezoeker ook direct een nadere uitleg van de berekening geven en hem uitnodigen voor een kennismaking. De Woningwaardetest is een waardeschatting van de woning, gebaseerd op actuele marktgegevens en verkoopprijzen van vergelijkbare panden. Voor bezoekers op de website is deze gratis ‘service’ een fijn hulpmiddel om hun doel op de website te bereiken. De bezoeker is bijvoorbeeld benieuwd naar wat zijn huis waard is op de huidige markt, of is op zoek naar een waardeschatting omdat hij een nieuw huis heeft gespot. Als makelaar geef je op deze manier direct, laagdrempelig en kosteloos antwoord.
Binnenkort volgt er een nieuwe versie van de Woningwaardetest. Volg onze LinkedIn-pagina om op de hoogte te blijven van het laatste nieuws.
Tools zijn een belangrijk onderdeel op een website om de storytelling te verbeteren en om contactgegevens te verzamelen. Als jij geen opdrachten wilt mislopen is het dus belangrijk om snel aan de slag te gaan met de huidige mogelijkheden. Geen tijd om hiermee aan de slag te gaan of geen idee waar je moet beginnen? Laat ons je adviseren.