Heb jij moeite met het bereiken van de juiste doelgroep richting jouw diensten? Of wil je je doelgroep uitbreiden? In deze blog geven wij je 3 tips die helpen om jouw makelaardij beter in beeld te brengen.
1. Beschrijf je bedrijf
Creëer unieke content op je website en onderscheid je van andere makelaars. Zorg voor foto's die up-to-date zijn (beelden zeggen immers meer dan woorden), originele teksten (in meerdere talen) die je regelmatig bijhoudt, blogs en landingspagina's. Door pakkende content op je website zorg je ervoor dat klanten jouw makelaarskantoor onthouden. Trek de aandacht van je klant door bijvoorbeeld een vrijblijvende dienst in de spotlight te zetten op de homepagina.
2. Work your way to the top
SEO staat voor Search Engine Optimization. Bij zoekmachine optimalisatie zorg je ervoor dat je website zo hoog mogelijk wordt getoond in de organische (gratis) zoekresultaten. Schrijf de tekst voor op je website door middel van woorden waarop jouw potentiële klant zou zoeken via zoekmachines. De juiste woorden voor in de tekst kun je het beste analyseren via een zoekwoordenonderzoek.
3. Bovenaan de zoekresultaten
SEA staat voor Search Engine Advertising. Met SEA worden de betaalde zoekresultaten bedoeld in Google Ads. Dit houdt in dat jouw bedrijf bovenaan de zoekresultaten komt te staan. De zoeker kan gelijk zien dat het een advertentie is. Het voordeel van SEA is dat het gelijk zichtbaar is omdat je er natuurlijk voor betaalt, in tegenstelling tot SEO, wat langer duurt tot je het resultaat ziet. Zorg ervoor dat jij adverteert op waar een potentiële klant naar zoekt. Zo trek jij de aandacht van de bezoeker.
Wil jij je makelaardij beter in beeld brengen bij de juiste doelgroep, maar heb je hier geen tijd voor? Neem vrijblijvend contact op met onze online marketeers. Zij helpen je graag om je makelaardij online een boost te geven.