‘Maar we krijgen nog zo vaak complimenten over onze website uit 2004’...
Een oude website kan er nog prima uitzien en de nodige leads binnenhalen als het moet, maar er schuilt veel meer potentie in een vernieuwde website. In deze blog geven we je de drie pijlers van een goede makelaarswebsite en vertellen we je wat een makelaarswebsite écht effectief maakt.
Design
Uiteraard ziet een nieuwe website er mooi uit, maar er schuilt meer achter. Een echt goede makelaarswebsite is namelijk modern, uitgewerkt in de huisstijl van de makelaar en is logisch ingedeeld. Het design van een goede website is volledig afgestemd op de (onbewuste) voorkeuren van de doelgroep, vol met relevante triggers en eyecatchers.
Functionaliteit
Een video of heel veel zware foto’s op de website zien er natuurlijk mooi uit, maar zijn absolute dooddoeners voor de snelheid van de website, wat hem dan weer een stuk minder succesvol maakt. Een 404 foutmelding of vastlopende contactformulieren zijn ook niet erg gewenst. Een functionele website laadt snel, heeft werkende links die je brengen waar je heen wil en contactformulieren die jou als makelaar de juiste leads opleveren. Een website is functioneel als je hem als bezoeker makkelijk kunt gebruiken.
Vindbaarheid
Zoekmachines die een website indexeren kijken naar hoe makkelijk een bezoeker de website kan navigeren en of deze acties onderneemt of direct de website verlaat omdat deze niet werkt of omdat de informatie irrelevant is. Het design en de functionaliteit van een website zijn dus ook belangrijke indicatoren van de vindbaarheid. Daarnaast is de content op de website van grote waarde. Door de website te optimaliseren voor zoekmachines met relevante zoektermen, regelmatig nieuwe content toe te voegen in de vorm van nieuwsberichten, blogs of landingspagina’s en door de website up-to-date te houden,
Bonus: lead generatie
Hoe weet je of een website écht goed is? Wanneer deze je nieuwe business oplevert! Potentiële klanten weten de website te vinden, kunnen deze gemakkelijk navigeren en hebben een positieve indruk van de makelaardij achter de website. Trek deze klanten over de drempel met interactieve en innovatieve tools die van deze bezoekers leads maken door hen om contactgegevens te vragen of de aandacht te trekken met opvallende CTA’s en triggers op de relevante pagina.
Wil je meer weten over een effectieve website voor makelaars? Neem vrijblijvend contact met ons op. We bespreken de wensen, vereisten en het bijpassende budget van jouw kantoor. We maken jouw kantoor nóg succesvoller.