Je zal vast denken: “de zomer staat nog niet eens voor de deur, en jullie willen dat ik nu al ga nadenken over het najaar?” Helaas wel! Hoewel we allemaal uitkijken naar die welverdiende zomer en bijbehorende vakantie, is nu ook dé tijd om het tweede halfjaar in beeld te brengen. Na de bekende komkommertijd staan woningzoekers weer in de rij, ziet de vraag-en-aanbod balans op de vastgoedmarkt er wéér heel anders uit en heeft jouw concullega ineens een nieuwe flitsende website en huisstijl… En jij? In deze blog geven we je drie zaken die je mooi kunt oppakken in de zomerperiode zodat je in September niet met 1-0 achterstand start.
Laat nieuwe zonnige foto’s maken
De tijd is voor niemand aardig… Hoe graag we het ook willen, we zien er niet meer zo uit als 5, 10 of 15 jaar geleden. Bezoekers komen op jouw website en willen daar graag kennismaken met de (zongebruinde) makelaar of binnendienstmedewerker die voor hen aan de slag gaat, en niet met diens jongere broer of zus. Vraag een professionele fotograaf mooie nieuwe teamfoto’s te laten maken. Laat het voorjaar of de zomer nou net hét moment zijn om gezellige foto’s te maken van het team en de omgeving. Zoals André van Duin het zong: Alles ziet er beter uit als de zon schijnt.
Leg de laatste hand aan jouw nieuwe website
Je bent druk met makelen, de business loopt prima door en je hebt een tof en representatief team. Er is waarschijnlijk geen beter moment om ook je online marketing te boosten. We zeggen tenslotte niet voor niets: “investeren moet je doen wanneer het goed gaat, en niet wanneer het niet anders kan.” Wanneer je nu begint aan het avontuur van een nieuwe website, dan zal deze net na de zomer het levenslicht zien. Tijdens de zomer kondig je deze aan met campagnes op social media en local marketing, en wanneer iedereen uitgerust op zoek gaat naar de juiste aan- of verkoopmakelaar, ben jij top-of-mind.
Draai een ludieke zomercampagne
Nog even over die campagnes op social media. De ‘zomerdip’ is natuurlijk niet meer zo merkbaar als voorheen. Mensen blijven vaker thuis of gaan juist in de zomermaanden op zoek naar hun droomhuis. De vrolijke zomermaanden zijn een leuke periode voor ludieke en opvallende campagnes op meerdere kanalen. Zo ben je goed zichtbaar voor thuisblijvers en hebben vakantiegangers je ook al een paar keer voorbij zien komen tijdens het scrollen op hun strandbedje. Kom maar op met die likes, views en clicks, maar bovenal: die nieuwe leads!
Zie je nu het profijt van een plan voor na de vakantie, maar maak je je eigenlijk nog steeds liever druk over bij welke leuke strandtent je gaat eten? Dat snappen we, and we got you!
OG Zomerse CheckGesprek
Vraag nu het gratis OG Zomerse CheckGesprek aan met één van onze collega’s. Aan de hand van jouw aanvraag beoordelen zij jouw huidige website, social media en andere zichtbare uitingen. In een vooraf gepland gesprek adviseren zij je over wat jij (na) deze zomer kunt bereiken op online, print- en marketinggebied. Zie je dit wel zitten? Vraag dan hier het gesprek aan.