Je bent druk met makelen, de business loopt prima en je bent nog steeds tevreden met de branding van de afgelopen tien jaar. Waarom zou je daar iets aan veranderen? In deze blog vertellen we je waarom ook jouw branding gebaat is bij een likje verf.
Wat is branding?
Branding is het totale beeld (en gevoel!) dat klanten van jouw bedrijf hebben. Branding gaat dus verder dan alleen een logo. Het gaat om alle activiteiten waar jouw identiteit en sfeer overgebracht wordt naar je doelgroep. Denk aan de website en social media, maar ook je visitekaartje en de facturen die je verstuurt. Het doel van branding is om jouw identiteit en het juiste gevoel over te brengen, zodat je klant voor jou kiest.
Branding zorgt voor herkenbaarheid
Mensen varen goed op herkenning. Herkennen ze de kleuren, lettertypes en communicatiestijl die je gebruikt? Dan willen ze sneller zaken met je doen. Je plant als het ware een zaadje in het hoofd van je doelgroep.
Onderscheid je van jouw concurrenten
Geef je klant een reden om voor jou te kiezen. Wat maakt jouw makelaardij speciaal en wat wil je uitstralen? Je onderscheidt je niet alleen door een hoge beoordeling op Funda - ook al is dat een hele fijne bevestiging - maar ook door de look en feel van je bedrijf. De kunst is om jouw kernwaarden door te vertalen in je visuele identiteit. Jouw makelaardij is geen dertien in een dozijn kantoor en dat wil je laten zien.
Maak ambassadeurs van je klanten
Jouw klanten zijn degenen die weer voor nieuwe klanten zorgen. Jouw potentiële nieuwe klant hoort een verhaal van een enthousiaste koper, bezoekt je website en bekijkt jouw social media kanalen. Zodra hij jouw kantoor bezoekt, met de makelaar een afspraak heeft en uiteindelijk zijn huis (ver)koopt, dan wil je dat overal hetzelfde vonkje aangewakkerd wordt. Een consistente en positieve ervaring tijdens het hele proces: zo maak je fans van jouw klanten.
Maar mijn logo is toch prima?
Dat kan. Je hele huisstijl en branding is misschien wel prima. Maar ga je akkoord met prima? Of ga je voor een hernieuwde en frisse uitstraling die past bij je huidige identiteit? Een sterk merk begint naast een uitstekende dienstverlening bij een geloofwaardige en consistente branding die je doelgroep aanspreekt.
Wij kijken kritisch naar jouw branding
Of we redden jouw makelaarskantoor uit een identiteitscrisis, als dat het geval is. Bij OGonline kijken we kritisch naar alle (of een aantal) facetten van de identiteit en de uiting daarvan. Denk bijvoorbeeld aan online presence, correspondentie-uitingen, reclame, signing, interieur en gevelreclame.
Wij nemen graag jouw branding onder handen. We bespreken jouw identiteit, wensen en doelen om jouw branding naar een hoger niveau te tillen. Dat doen we niet met standaard formats, maar met een aanpak die past bij jouw kantoor. Neem contact met ons op en vraag een offerte aan.